lauantai 29. tammikuuta 2011

Myyjän tilannetaju

Loppusyksystä hankittiin Finnforestin ponttilautaa lattiaan Tampereen Nekalan Starkista. Puut saivat kuivua melkein kolme kuukautta. Puolessa välissä taapelista alkoi löytyä lautoja jotka ovat naaraspontin puolelta höylättyä liian kapeiksi, samalla myös naaraspontin syvyys on syöty. Tämähän johtaa siihen ettei laudat mene pontteihin vaan naaraspontti "kantaa".

Noh, ei muutakuin soittelemaan Starkkiin. Meni pari päivää kun myyjä yritti etsiä järjestelmistään ostotapahtumaa ja kun vihdoin tämän löysi, tuomio oli että tuokaa virheelliset laudat tänne niin katsotaan mitä tehdään.

Toki tämä on täysin normaali tapa toimia virheellisten tuotteiden kanssa, mutta että lattialautojen kanssa. Joita on kuivattu 3kk. Että tuokaa tänne niin "katsotaan mitä tehdään". Veikkaanpa että jos laudat olisi vienyt pakkaseen jossa ilmankosteus on n. 97% olisi laudat menneet niin kieroon ettei niitä voi käyttää mihinkään muuhun kuin polttopuiksi. Starkki olisi ilmeisesti parhaimmassa tapauksessa korvannut uudet vastaavat tilalle, märkää lautaa jota olisi täytynyt kuivata taas pari kuukautta. Ei kiitos.

Terkkuja vaan sinne Starkkiin ja Finnforestin jälleenmyyntivastaaville, että eipä olisi ollut varmaan mahdoton ottaa tilannetaju käyttöön; pyytää näytepalaa/kuvia muutamista ja luvata että tilalle tulee pari nippua valmiiksi kuivattua lautaa. 

Tämä on tyypillistä suomalaista asiakaspalvelua ja taatusti jatkossa äänestämme jaloillamme joten hei hei Starkki, kiitos ymmärryksestä.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti